Norsk Pensjon tilbyr en rekke tjenester og funksjoner til våre kunder og samarbeidspartnere. For av mange av våre tjenester må man inngå en leveranseavtale med Norsk Pensjon. Det er pr i dag kun mulig for pensjonsleverandører å inngå leveranseavtale med Norsk Pensjon. Ved å inngå leveranseavtale med Norsk Pensjon forplikter man seg til å levere informasjon om avtaler som administreres av innretningen til pensjonsportalen hos Norsk Pensjon. For mer informasjon om leveranseavtalen se her.
Nedenfor har vi gjort tilgjengelig en kort beskrivelse av våre tjenester.
Tjenester tilgjengelig for pensjonsleverandører
Tjenestene forutsetter at det inngås leveranseavtale med Norsk Pensjon.
-
Gjøre tilgjengelig pensjonsavtaler i pensjonsportalen Gjøre avtaler tilgjengelig i pensjonsportalen hos Norsk Pensjon.
-
Utlevering av pensjonstallet Grensesnitt for uthenting av alderspensjonsrettigheter til pensjonsleverandørens egen pensjonskalkulator.
-
Svartjeneste for etterlatte og personer som ikke kan logge inn Forespørsel sendes inn, fortrinnsvis via elektronisk skjema. Forespørsel blir behandlet av saksbehandler hos Norsk Pensjon. Krever fullmakt/ skifteattest/ legitimasjon.
-
Integrasjon med SSB Norsk Pensjon har en integrasjonsløsning med Statistisk Sentralbyrå (SSB), som ivaretar Pensjonsinnretningens rapporteringsplikt til SSB.
-
Uføresamordning System for samordning av tidligere opptjente uførerettigheter. Uføresamordingssystemet støtter både manuell og automatisk innhenting/uthenting av data.
Tjenester og funksjonalitet som ikke krever leveranseavtale med Norsk Pensjon
Var dette nyttig?
Takk for din tilbakemelding!
Takk for din tilbakemelding!
Vi leser alle henvendelser, men kan dessverre ikke svare deg.